30 okt | Fluistersessie over citymarketing van Arnhem

30/10/2017 19:00 uur

30 okt | Fluistersessie over citymarketing van Arnhem
Je kunt natuurlijk gelikte filmpjes de wereld in sturen waarin Arnhem groen, creatief en ondernemend wordt geframed. Minstens zo fantasievol is de tekst op een stickertje op een meterkast in de Pauwstraat: “Arnhem Kut Stad, en daar zijn we trots op.” Het ontbreekt de afzender (Chris, 2016) in ieder geval niet aan originaliteit. Maar er schuurt wel meer bij citymarketing. Iedere partner heeft een eigen belang, een andere invalshoek of een grote of zelfs – en dan gaat het schuren – geen betrokkenheid. De spanningsboog is groot terwijl juist dit onderwerp vraagt om samenwerkingsgedrag. De Gelderlander schreef in 2012: Degelijk en sympathiek, zo wordt Arnhem beschreven als je het Nederlanders vraagt. Om niet af te glijden naar het stempel ‘saai’ vindt de gemeente Arnhem het tijd voor citymarketing. Citymarketing, inmiddels een ingeburgerde term, gaat verder dan promotie en heeft als doel het creëren van een aantrekkelijk imago van een stad, om doelgroepen (bepaalde mensen en bedrijven) vast te houden of aan te trekken. En in Arnhem wordt daar – vaak achter de schermen – hard aan gewerkt. Binnenkort zal de gemeente Arnhem en haar stakeholders haar plannen verder vormgeven en presenteren. Maar eerst neemt coördinator Betty Jacobi ons op 30 oktober mee in een fluistersessie*. Wat gebeurt er in de achterkamertjes? Wat zou Arnhem van de daken willen schreeuwen? Of waardoor wordt het proces geremd? Wat is er eigenlijk nodig om samen te kunnen werken in Arnhem? We komen het te weten tijdens een fluistersessie op maandag 30 oktober. Locatie: Coehoorn Centraal, CC3, Coehoornstraat 17 Inloop: 19.00 uur Aanvang: 19.30 uur Einde sessie: 21.30 uur Sluiting: 22.00 uur Deze fluistersessie is alleen toegankelijk voor CKA-leden en is intussen volgeboekt. Wil je op de wachtlijst? Mail dan naar info@communicatiekringarnhem.nl *Wat is een fluistersessie? Communicatiekring Arnhem zoekt een paar keer per jaar naar prikkelende onderwerpen voor een fluistersessie. Achter gesloten deuren praten we – zonder verslaglegging in o.a. sociale media – over gevoelige kwesties en ontwikkelingen. Door deze intieme setting is het gesprek vertrouwd en kan er zonder barrières worden gefluisterd en gesproken. En als het nodig is, dan kan er ook worden gevloekt.