18 mei | workshop: De taal in (slechte) slogans

Kaart wordt geladen...

Datum / Tijd
18 mei 2017
19:00 uur

Locatie
Coehoorn Centraal


Een reclame- of bedrijfsslogan is net zo makkelijk ‘tenenkrommend slecht’ als ‘stiekem wel leuk’ te noemen. Met een ‘slechte’ slogan kun je bovendien zoveel free publicity krijgen dat het de vraag is of hij wel zo slecht is. Wat maakt een slogan slecht of goed? Christine Liebrecht is een van de initiatiefnemers van Slechteslogans.nl en vertelt in een interactieve workshop alles over de do’s en don’ts van slogans, waarbij zij praktische en theoretische inzichten met elkaar combineert. In de workshop gaan de deelnemers ook zelf aan de slag om pakkende korte teksten zoals een slogan of een kop te verzinnen.


Christine Liebrecht is universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, en freelance tekstschrijver en communicatieadviseur. In 2016 verscheen haar boek ‘Fantastisch om hier te zijn’ over effectieve taalversterkers. In mei 2017 verschijnt een bloemlezing van slechte slogans in het boek ‘Ik verf tot ik sterf’.

Datum: Donderdag 18 mei 2017
Locatie: Coehoorn Centraal, gebouw CC3
Tijdspad: inloop 19.00 uur, start 19.30 uur, eind 21.30 uur, napraten tot 22.00 uur
Toegang: leden van Communicatiekring Arnhem reserveren via hun inlog. Introducees melden zich aan via info@communicatiekringarnhem.nl.
Aantal deelnemers: maximaal 40 personen

Reserveren

U moet ingelogd zijn om u aan te kunnen melden.

2 reacties op “18 mei | workshop: De taal in (slechte) slogans

Geef een reactie