Workshop crisis- en issuemanagement

27/11/2018 15:00 uur

Workshop crisis- en issuemanagement

Eind september gaf Geert Slot van NOC*NSF ons tijdens een goed bezochte bijeenkomst op Papendal een boeiend inkijkje in de wereld van crisis- en issuemanagement. Slot deelde interessante anekdotes uit zijn dagelijkse praktijk en heeft ons laten inzien dat crises en issues nooit op een geschikt moment komen, maar dat je je er wel degelijk op kunt voorbereiden. Daarom staat de voorbereiding op en de afhandeling van een crisis binnen jouw organisatie centraal in onze volgende bijeenkomst. We hebben het Arnhemse PR-bureau Wisse Kommunikatie namelijk bereid gevonden om eind november een workshop crisiscommunicatie en woordvoering te verzorgen voor de CKA. Weet jij eigenlijk hoe je moet reageren als een crisis uitbreekt? Zo voor de vuist weg: als een directeur het niet zo nauw neemt met de declaratieregels en het imago van het bedrijf beschadigt, als een ongeluk gebeurt waarbij gevaarlijke stoffen vrijkomen, als een product dat van jouw productielijn uit de winkels gehaald moet worden of als een medische fout is gemaakt en het ziekenhuis negatief in het nieuws komt? Ben je goed voorbereid of is jouw organisatie kwetsbaar? Wisse Kommunikatie gaat tijdens deze workshop in op wat nodig is om goed voorbereid te zijn op een crisis. Zo besteden de consultants aandacht aan de risico-inventarisatie en het belang van een gedegen crisiscommunicatiehandboek, en staat een korte mediatraining op het programma. Ook zal Wisse Kommunikatie stilstaan bij social media-ondersteuning op het moment dat een crisis zich voordoet. Elke deelnemer krijgt na afloop van de workshop een opzet voor een risico-inventarisatie mee naar huis die hij of zij kan inzetten voor zijn eigen organisatie. Programma: 15.00 – 15.30 uur – Inloop 15.30 – 17.30 uur – Workshop Crisis- en Issuemanagement 17.30 – 18.00 uur – Afsluitende borrel

Focus verdieping

13/11/2018 16:00 uur

Focus verdieping

De avond was te kort! Op donderdag 18 oktober waren we te gast bij het gloednieuwe spraakmakende Focus Filmtheater. Na de rondleiding heeft het team van Focus veel interessante zaken besproken maar zijn we (door het filmbezoek) niet tot de verdieping gekomen waar we als communicatiekring naar op zoek zijn. Reden voor een nieuw bezoek aan het filmtheater. We gaan aan tafel met Monique in het Veld (directeur) en Suzanne Bos (hoofd marketing) om verder te praten over het horeca ‘dilemma’ tussen Focus Filmtheater en de horeca-hotspot Focus Eten + Drinken. Praat jij mee? Geef je op en schuif aan. Extra info Het nieuwe filmhuis kreeg niet alleen een nieuwe locatie, maar ook een compleet nieuwe horeca-hotspot: ‘Focus Eten + Drinken’. Tegelijkertijd geopend met het filmhuis, maar wel degelijk een aparte (commerciële) tak van sport. En wat doe je dan? Communiceer je samen of apart? Ben je één merk of eigenlijk twee? En hoeveel websites heb je dan? Hoe zorg je er voor dat het publiek beide ‘plekken’ kent? Vanuit marketingcommunicatie een interessante kwestie. Programma Dinsdag 13 november 16.00 – 17.30u Ronde tafel gesprek in Focus Locatie Focus Filmtheater Arnhem, Audrey Hepburnplein 1, 6811 EH Arnhem.  

Focus op Focus

18/10/2018 19:15 uur

Focus op Focus

Op donderdag 18 oktober zijn we te gast bij het gloednieuwe spraakmakende Focus Filmtheater. Daar is veel te zien. En te vertellen. Het filmhuis kreeg namelijk niet alleen een nieuwe locatie, maar ook een compleet nieuwe horeca-hotspot: ‘Focus Eten + Drinken’. Tegelijkertijd geopend met het filmhuis, maar wel degelijk een aparte (commerciële) tak van sport. En wat doe je dan? Communiceer je samen of apart? Ben je één merk of eigenlijk twee? En hoeveel websites heb je dan? Hoe zorg je er voor dat het publiek beide ‘plekken’ kent? Vanuit marketingcommunicatie een interessante kwestie. Suzanne Bos (Hoofd marketing), Monique in het Veld (Directeur) en Lotte Hoving (Horeca manager) kunnen niet wachten ons alles te vertellen! Uiteraard maken we ook een rondje door het nieuwe pand en sluiten we – hoe kan het ook anders – af met een film. Programma 19.15 uur Ontvangst met koffie en thee bij Focus Filmtheater Arnhem 19.30 uur Start bijeenkomst met rondleiding en presentatie 21.00 uur Start film – Start borrel Locatie Focus Filmtheater Arnhem, Audrey Hepburnplein 1, 6811 EH Arnhem. Inschrijven voor een rol in deze glansrijke film? Dat kan hieronder!  

Issues in de sport

25/09/2018 19:00 uur

Issues in de sport

Dinsdag 25 september worden we ontvangen op Papendal. Kloppend hart van sportend Nederland. Een locatie en organisatie waar letterlijk alles in beweging is! Dus ook een plek waar ze wel eens te maken hebben met een crisisje… Geert Slot – woordvoerder van NOC*NSF – gaat ons alles vertellen over crisis- en issuemanagement. Want er kwam de afgelopen tijd nogal wat voorbij: Poetin op bezoek bij het Holland Heineken Huis in Sochi, Yuri van Gelder die teruggestuurd werd uit Rio en het dilemma rond het gevallen IOC-lid Camiel Eurlings. Allemaal zaken die voorpaginanieuws waren, hoe doe je dat als woordvoerder? Wat komt er op je af? Hoe manoeuvreer je tussen de verschillende belangen? Geert Slot heeft de antwoorden op al die vragen. Programma 19.00 uur ontvangst in Hotel Papendal: Centre Court – zaal 14 19.30 uur start bijeenkomst 21.00 uur borrel en napraten 21.30 uur einde bijeenkomst Introducees (niet leden) kunnen zich aanmelden voor dit programma door een email te sturen aan: info@communicatiekringarnhem.nl (deelname is gratis).    

20 jun | Zomerborrel bij DE.GROEN

20/06/2018 17:00 uur

20 jun | Zomerborrel bij DE.GROEN

In goede traditie vindt de Zomerborrel van CKA plaats op ‘een plek die er toe doet’. En nu sinds het begin van dit jaar ‘Arnhem’ centraal staat, was de keuze voor Collectie DE.GROEN bijna vanzelfsprekend. Midden in de stad creëerden Marjolein de Groen en Peter Jordaan in een oud bankgebouw een huis voor de kunst. Na een lange leegstand staan de deuren wagenwijd open. Van het voorplein wordt weer volop genoten. En ook het achterplein is een inspirerende plek om de zomer in te luiden. Wat gaan we doen? We proosten op de zomer, zeggen welkom tegen de nieuwe kernteamleden en we zwaaien de voorzitter uit. We wachten met spanning af: zou er al een nieuwe voorzitter zijn? En we praten vooral bij. Er is tevens een buitenkans: de eerste 24 aanmelders krijgen een privérondleiding (afscheidcadeautje van de voorzitter). Wat kun je verwachten tijdens de rondleiding? Vanuit het atrium leiden het trappenhuis en de lift naar de privé-vertrekken op de eerste verdieping. Met een persoonlijke rondleiding in kleine groepen laten Marjolein en Peter de collectie graag zien. Dit is het hart van Collectie DE.GROEN. Hoge ruimtes, lange gangen, grote vertrekken en kleine kabinetten zijn bijzonder geschikt om de kunst in privé-sfeer tentoon te stellen. Op deze verdieping is er ook een mooi zicht op de lichtkoepel. Hoe zit het met de inwendige mens? Bij aanvang is er een zomerse cocktail (met of zonder alcohol) en een aantal combinatie proeverijen. Na de rondleiding is er een frisse snack en wordt de houtoven gestookt om pizza’s in te bakken, op vier verschillende manieren, geserveerd in slices. Programma Datum: Woensdag 20 juni 2018 Locatie: Collectie DE.GROEN, Weverstraat 40, 6811 EM Arnhem Tijdspad: > groep inclusief rondleiding 17.00 uur | Inloop in de bar met een welkomstdrankje en een proeverij 18.00 uur | Rondleiding voor de eerste 24 personen die zich hebben aangemeld > groep zonder rondleiding 18.00 uur | Inloop in de bar met een welkomstdrankje en een proeverij > allen 19.00 uur | Verzamelen beneden bij de bar, met een frisse snack. Pizza’s worden geserveerd. 21.30 uur | Afsluiting Toegang: leden van Communicatiekring Arnhem reserveren via hun inlog. Let op: geef in het opmerkingveld aan of je wel/geen rondleiding wenst. Introducees zijn welkom en betalen €10,- (ter plekke te voldoen) en melden zich aan via info@communicatiekringarnhem.nl. Aantal deelnemers: maximaal 50 personen

7 jun | Fluistersessie met Museum Arnhem

07/06/2018 19:15 uur

7 jun | Fluistersessie met Museum Arnhem

In april 2014 wordt bekend dat de bouw van Kunstencluster ArtA in Arnhem niet doorgaat. De uitslag van de verkiezingen maakt dat het uitvoeren van de plannen in hun oorspronkelijke vorm niet meer realistisch is. Een grote meerderheid van de nieuwe gemeenteraad is tegen de komst van het Kunstencluster. Museum Arnhem start vanaf dan met de plannen voor de verbouwing en vernieuwing van de huisvesting aan de Utrechtseweg. Op dinsdag 1 december 2015 stemmen burgemeester en wethouders in met de uitbreidingsplannen van Museum Arnhem. Met trots en overtuiging wordt in juni 2016 de architect geselecteerd en volgt het definitief ontwerp. Het museum herschikt zijn personeelsbestand en bereidt de tijdelijke sluiting van het museum voor. En dan gaat de telefoon: geen aannemer blijkt bereid om binnen het beschikbare budget de klus te klaren. Dan ben je directeur met een gebouw dat op slot is en voor onbekende tijd gesloten blijft. Wat gaat er dan door je heen? Hoe ga je daar vervolgens mee om? Maar vooral: hoe communiceer je hierover? Op 7 juni is er een Fluistersessie* met Saskia Bak, directeur Museum Arnhem en Lotte Jansen Lorkeers, marketing en communicatie. Luister naar de ins & outs van deze ontwikkelingen en fluister mee over hoe jij denkt dat het zou moeten. *Wat is een fluistersessie? Communicatiekring Arnhem zoekt een paar keer per jaar naar prikkelende onderwerpen voor een fluistersessie. Achter gesloten deuren praten we – zonder verslaglegging in o.a. sociale media – over gevoelige kwesties en ontwikkelingen. Door deze intieme setting is het gesprek vertrouwd en kan er zonder barrières worden gefluisterd en gesproken. Programma Datum: Donderdag 7 juni 2018 Locatie: Het Arnhems Gemaal Tijdspad: inloop 19.15 uur, start 19.30 uur, eind 21.00 uur, borrel tot 21.30 uur Toegang: alleen voor leden van Communicatiekring Arnhem, reserveren via de inlog. Introducés niet toegestaan Aantal deelnemers: maximaal 12 personen Foto copyright Benthem Crouwel Architects Aanvankelijk was deze Fluistersessie gepland op 18 april: op verzoek van Saskia Bak is er een nieuwe datum geprikt. De aanmelders van destijds ontvingen een persoonlijk bericht.

23 mei | Inspiratietrip naar het Grafisch Kabinet

23/05/2018 19:15 uur

23 mei | Inspiratietrip naar het Grafisch Kabinet

To print or not to print Met de verschuiving van offline naar online en de cross mediale toepassingen is print veel meer een keuze geworden dan een gegeven. Maar om van die keuze een weloverwogen keuze te maken en om te weten wat er te kiezen is, daar komt kennis van de nieuwe grafisch wereld bij kijken. Daarom nemen we je graag mee op een inspiratie trip naar het Grafisch Kabinet. In het kloppend hart van grafisch Arnhem presenteren belangrijke spelers uit de grafische wereld zich gezamenlijk aan iedereen, die zich wil laten verrassen door de mogelijkheden die het tastbare grafische werk te bieden heeft. Met een stevige basis in ambachtelijke bewerkingstechnieken zijn de nieuwste materialen en producten te zien. Na afloop is er aan de kartonnen en geprinte bar in het Grafisch Kabinet nog tijd voor een drankje en natuurlijk het delen van alle nieuwe inzichten. Programma Datum: Woensdag 23 mei Locatie: Oude Kraan 72, 6811 LL Arnhem Tijdspad: inloop 19.15 uur, start 19.30 uur, borrel vanaf 20.30 uur Toegang: leden van Communicatiekring Arnhem reserveren via hun inlog. Introducees melden zich aan via info@communicatiekringarnhem.nl. Aantal deelnemers: maximaal 20 personen

18 apr | Reis met CKN naar Villa Pardoes

18/04/2018 12:00 uur

18 apr | Reis met CKN naar Villa Pardoes

Communicatiekring Nijmegen gaat naar Villa Pardoes in Kaatsheuvel. Villa Pardoes is een vakantieverblijf voor ernstig, mogelijk levensbedreigend zieke kinderen tussen de vier en twaalf jaar. In Villa Pardoes worden avonturen samen beleefd. Met familie en vrienden. Met Ridders, met Barbie en de sprookjes van 1001 Nacht komen er tot leven. Villa Pardoes is voor een weekje het warme nest waar je thuiskomt na een dag vol leuke activiteiten. CKN gaat langs bij dit goede doel en krijgt een middagvullend programma met een rondleiding, workshops en ook de handen worden uit de mouwen gestoken door het delen van onze kennis en kunde, om Villa Pardoes met een gerichte case verder te helpen. Last-minute aanbieding: ook leden van Communicatiekring Arnhem zijn welkom. Aanmelden kan door te mailen naar info@communicatiekringnijmegen.nl. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De CKN zorgt voor vervoer van en naar de locatie en…er zijn geen kosten aan verbonden. Praktische informatie Vertrektijd: 12:00 uur vanaf Nijmegen CS Verwachte terugkomstrijd: 18:00 uur op Nijmegen CS

13 mrt | Verdient deze campagne champagne?

13/03/2018 19:15 uur

13 mrt | Verdient deze campagne champagne?

Het is weer verkiezingstijd en deze keer beslissen we als kiezer over de koers van onze gemeente. Op 21 maart om precies te zijn. Maar voor het zo ver is, gaan de politieke partijen campagne voeren. En in dit landschap van de keuze is reuze valt het vinden van de juiste PR strategie voor een politieke partij niet mee. Hoe val je op, maar ook hoe ga je niet af? Op 13 maart krijgen de leden van de Communicatiekring Arnhem een kijkje achter de schermen van de VVD campagne. Fractievoorzitter en raadslid, Leendert Combee en campagneleider en lid van het landelijk VVD campagneteam, Steffenie Pape, nemen ons mee in hun campagne. Ze vertellen ons over de strategie, de timing, het proces maar ook over het budget en de (vrijwillige) personele inzet. Naast dat ze ons veel gaan vertellen, willen ze ook onze mening over de nieuwe VVD flyer. Na afloop is er een borrel, helaas niet met champagne, en alle gelegenheid om na te praten met de nummer één en twee van de VVD Arnhem. Programma Datum: Dinsdag 13 maart 2018 Locatie: Coehoorn Centraal, gebouw CC3 Tijdspad: inloop 19.15 uur, start 19.30 uur, eind 21.00 uur, borrel tot 21.30 uur Toegang: leden van Communicatiekring Arnhem reserveren via hun inlog. Introducés melden zich aan via info@communicatiekringarnhem.nl. Aantal deelnemers: maximaal 40 personen

25 jan | Arnhemse Liefdes Verklaring (ALV)

25/01/2018 18:00 uur

25 jan | Arnhemse Liefdes Verklaring (ALV)

De Algemene Ledenvergadering van Communicatiekring Arnhem staat op 25 januari 2018 in het teken van dat wat ons allen bindt: Arnhem. We maken het nog bonter, de ALV wordt een Arnhemse Liefdes Verklaring. We vroegen schrijver en columnist Marcel van Roosmalen om ‘zijn liefde’ voor Arnhem op rake wijze te verwoorden; hij zal tijdens de ALV zijn woorden vleugels geven. En dat belooft wat, want in zijn columns, maar ook in zijn boeken komt Arnhem er vaak bekaaid van af. De uitnodiging van CKA maakte hem nieuwsgierig en hij kijkt er naar uit om er te zijn. Karin Jellema maakt zich vanuit Binnenstad Platform Arnhem sterk voor samenwerking. Zij is motor achter de Dit is PAS Arnhem. Alle leden die op 25 januari aanwezig zijn, ontvangen deze pas cadeau. CKA en BPA hebben de kaart voorzien van een tegoed, dat je in Arnhem kunt besteden. Ook is er een officiële verslaglegging vanuit het CKA-kernteam. En bij een ALV hoort een locatie die bij het thema past. We prikten op de kaart het hart van Arnhem en kwamen uit bij Het Arnhems Gemaal*. Aan de Zuidkant van de Rijn legde dit toenmalige gemaal Malburgen droog en is het recent getransformeerd tot museumwoning en huiskamercafé. Er is drank. En er zijn borrelplanken, maaltijdsoep, broodplanken en zoet. Maar bovenal zijn we met elkaar. We zien je graag komen! De ALV is alleen toegankelijk voor CKA-leden. Direct lid worden? Lijkt ons leuk! Mail dan naar info@communicatiekringarnhem.nl. Programma

  • 18.00 uur Ontvangst met borrelplank
  • 18.30 uur Start met officiële gedeelte, Dit is PAS Arnhem en Marcel van Roosmalen
  • 19.30 uur Soep met broodplank met aansluitend koffie/thee en zoet
  • 21.00 uur Tot ziens!
* ‘Oh jeetje, hoe kom ik bij Het Arnhems Gemaal?’ horen wij je denken. Dat valt reuze mee! Tip voor Hannah: Vanuit Arnhem Centraal vertrekt er regelmatig een bus, het is drie haltes verder, op korte loopafstand van Het Arnhems Gemaal. Tip voor Marlies: Per fiets is het vanaf Arnhem Centraal 10 minuten en je parkeert deze voor de deur. Tip voor Thijs: De auto parkeer je er niet voor deur, maar iets verder op de dijk. Wij wensen je een goede reis!