Presentatie: Het belang van transparantie

08/10/2019 19:00 uur

Presentatie: Het belang van transparantie

Geloofwaardigheid. Je zou kunnen zeggen dat Stephan Ummelen het woord heeft uitgevonden. Hij onderzocht het belang van transparantie en echt zijn in wat je doet of zeggen wat je doet als bedrijf. Over de zin en onzin van ‘core values’, ‘purpose’, en andere containerbegrippen. Bijna elke briefing aan een communicatie- of reclamebureau begint met de ‘(kern)waarden’ van een organisatie. Maar wat betekenen ze eigenlijk? Gaan ze over ethiek, of is het slechts een abstractere vorm van reclame? Stephan Ummelen verkocht zijn reclamebureau in zijn zoektocht naar het antwoord.

Inmiddels adviseert, schrijft en spreekt hij met Waardengedreven.nl over waarden binnen organisaties. Op 8 oktober neemt Stephan ons mee in zijn voorlopige conclusies. De kans is aanwezig dat je nooit meer hetzelfde kijkt naar een briefing.
Programma Datum: dinsdag 8 oktober Locatie: Cafe Verheyden, Wezenstraat 6, Arnhem 19:00 inloop 19:15 presentatie 20:30 borrel

Gastspreker Joost de Wit

05/09/2019 19:00 uur

Gastspreker Joost de Wit

Joost de Wit: Voormalig CEO Vitesse spreekt over leiderschap en communicatie

Op donderdag 5 september komt Joost de Wit als gastspreker een exclusieve presentatie geven voor de Communicatiekring Arnhem. Welbekend als CEO van de voetbalclubs Vitesse Arnhem (2013-2018) en RKC Waalwijk (2011-2013), heeft hij ook jarenlange ervaring in project management, zowel als werknemer en manager als ondernemer in een eigen bedrijf.

Tijdens zijn presentatie praat hij ons bij over de werkzaamheden van een CEO van een professionele voetbalclub en hoe een juiste communicatie hierin een grote rol speelt. Denk hierbij aan het werken met verschillende culturen, het samenwerken met buitenlandse eigenaren, alswel de internationalisering in het algemeen van de (voetbal)wereld.

Programma Donderdag 5 september Locatie: Café Verheyden, Wezenstraat 6 Arnhem 19:00 inloop met koffie/thee 19:15 presentatie Joost de Wit 20:45 borrel

Zomerborrel met Cirque de la Liberté

20/06/2019 18:00 uur

Zomerborrel met Cirque de la Liberté

Een bijzondere locatie is het zeker geworden. De zomerborrel van 2019 vindt plaats op de Stadsblokkenweg 25 (waar is dat?!). We gaan namelijk naar Cirque de la Liberté!

Iedere zomer organiseert Cirque de la Liberté een voorstelling op het water bij de Stadsblokken. Het is een circus in de traditie van het beroemde Cirque du Soleil. Een spraakmakende show met clownerie, acrobatiek, theater, muziek, zang én een opblaasbare olifant op unieke locatie. Met eten! Circus is van oorsprong ‘Volksvermaak’. Bedoeld voor jong en oud, arm en rijk en mensen van alle culturen. Circus brengt iedereen op de been om als één grote familie te genieten van een groot avontuur. En wat is er dan leuker dan samen eten. We bieden dan ook de mogelijkheid met alle CKA leden aan de schuiven voor een bord vol ‘spaghetti met olifantentranen’ bereid door Dudok Arnhem op locatie bij de Stadsblokken. De organisatie van Cirque de la Liberté komt ons speciaal welkom heten en neemt ons met zevenmijlslaarzen mee in het communicatieprogramma dat ze ieder zaal uitrollen. Het programma 18:00 Verzamelen bij ingang van Cirque de la Liberté 18:15 Aan tafel 19:30 Ontmoeten rest van leden die niet mee eten 20:00 Voorstelling 21:00 Borrel Meld je aan! We hebben in totaal 25 plekken te vergeven dus wees er snel bij! Je kunt je inschrijven voor eten + voorstelling + borrel of, als je het eten niet gaat redden, kun je je ook inschrijven voor alleen de voorstelling + borrel. Meld je aan door te registreren en meld hieronder in een reactie of je voor pakket 1 (eten + voorstelling + borrel) komt of voor pakket 2 (voorstelling + borrel). Kosten Zoals bij iedere zomerborrel is er een eigen bijdrage van 10,- Deze kun je contant betalen tijdens de zomerborrel of overmaken aan: NL66RABO0316556815 (vermeld even ‘Zomerborrel’ erbij) of we sturen je een Tikkie. Hoge hakken, of toch liever een dikke trui? Hoge hakken zijn op deze locatie niet handig en vergeet niet een trui/jas mee te nemen, het kan ‘s avonds aan het water koel zijn. Meer info en bereikbaarheid >> Note: de voorstelling gaat in principe altijd door, alleen als de veiligheid van de acteurs in gevaar komt krijg je ter plekke vouchers om de voorstelling op een andere dag te kunnen gaan zien. Het eten en de borrel zijn ‘overdekt’ en gaan dus zeker door! Het is een inspirerende plek waar we sowieso een heel gezellige avond zullen beleven, mét of zonder voorstelling 😉.

Participatie van inwoners vergroten

28/05/2019 19:30 uur

Participatie van inwoners vergroten

#mediavilla026 dinsdag 28 mei Van onze partners bij MediaVilla Arnhem: We zijn heel verheugd dat we voor de meetup van dinsdag 28 mei Renée van Os, associate lector ‘Online Interactie’ aan de HAN, hebben kunnen strikken! Renee zal een thema aanstippen waar met name gemeentelijke overheden mee stoeien: hoe kunnen gemeenten ‘unusual suspects’ bereiken en betrekken bij projecten die de leefomgeving van inwoners kunnen verbeteren? Gemeenten experimenteren steeds vaker met online kanalen om (ook) groepen inwoners te betrekken die niet op de geijkte inspraak- of bewonersavond hun mening laten horen. Renée van Os, associate lector ‘Online Interactie’ aan de HAN, neemt ons deze avond mee in de bevindingen van het onderzoeksproject ‘Betrokkenheidsprofielen en communicatiestrategie’, waarin de HAN, gemeente Overbetuwe en onderzoeksbureau Citisens samen gewerkt aan het opstellen van een gedifferentieerde participatie- en communicatiestrategie. Aanmelden en meer info, via MediaVilla Meetup >>

Brand management

22/05/2019 18:30 uur

Brand management

Overtoerisme, merkstrategie, place branding, merkwaarden: belangrijke thema’s binnen citybranding. Want hoe positioneer je een merk dat, in tegenstelling tot merken in het bedrijfsleven, niet ‘maakbaar’ is? Steden beconcurreren elkaar in de jacht op economisch interessante doelgroepen. Ook Den Haag wil zichzelf op de kaart zetten als dé stad voor toeristen, congressen en bedrijven. Mandy Groenewegen, Brand Manager bij The Hague & Partners, deelt op 22 mei hoe haar stad dit aanpakt. De afgelopen jaren was zij betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe citybranding, welke in de tweede helft van 2019 gelanceerd wordt. Tijdens onze Communicatiekring meeting deelt zij de successen en learnings die ze is tegengekomen bij de totstandkoming van het merk Den Haag. Programma: 18:30 Inloop 19:00-20:30 Presentatie en discussie 20:30 Borrel Locatie: Cafe Verheyden  

Digitalisering en slimme technologie | MEDIA VILLA

26/03/2019 19:30 uur

Digitalisering en slimme technologie | MEDIA VILLA

Media Villa Arnhem organiseert iedere laatste dinsdag van de maand een meetup waar ook de leden van CKA welkom zijn. Op dinsdag 26 maart is dat over het onderwerp: Digitalisering en slimme technologie, noodzakelijk voor maatschappelijke groei? Wat we doen De Amerikaanse netwerkgigant Cisco lanceerde in 2017 het investeringsprogramma Digitale Versnelling Nederland (DVN) met als doel de digitalisering van de Nederlandse economie en maatschappij te stimuleren. Cisco, de wereldwijde marktleider op het gebied van IT en netwerken is vanuit dit programma een samenwerking aangegaan met de Nederlandse overheid, het bedrijfsleven en het onderwijs. De grote vraag is of de digitalisering en inzet van slimme technologie noodzakelijk is en heeft geleid tot maatschappelijke groei? Op dinsdag 26 maart neemt Patrick Janssen van Cisco ons mee in zijn visie op de digitale transformatie van de samenleving. Welke technologische ontwikkelingen zien we op dit moment? Wat is daarvan impact op overheden, bedrijfsleven, onderwijs en zorg? Waar staat Nederland en wat betekent dit voor de toekomst van organisaties en werk? Hoe is bijvoorbeeld de marketing bij Cisco de laatste jaren veranderd en wat betekent dit voor de rol van de marketeer? In het tweede deel van de avond zullen we met elkaar in gesprek gaan over de impact van de digitale transformatie van de samenleving op uw rol in de organisatie. Of dat nu bij de overheid, het bedrijfsleven, het onderwijs of zorg is. Patrick Janssen is sinds 2012 actief bij Cisco, waarvan de laatste 6 jaar als Marketing Manager. In deze functie wss hij binnen het Nederlandse Management Team eindverantwoordelijk voor de marketingvisie, -strategie en executie van Cisco Nederland. Na zijn studie International Business and Languages aan de HAN is Patrick o.a. werkzaam geweest bij Microsoft als Product Marketing Manager en werkte hij als Channel Marketing Manager bij Ricoh. Vervolgens heeft hij zijn loopbaan voortgezet bij Symantec in de functie van Enterprise Marketing Manager en de laatste 6 jaar dus bij Cisco. Kosten? Deelname aan Media Villa Arnhem is gratis. Koffie, thee, en bitterballen betalen wij. De rest is voor eigen rekening. Het is verplicht om je te aan te melden voor de bijeenkomst via deze meetup. We hebben plek voor max. 100 deelnemers per bijeenkomst! Meld je aan via MEETUP >>

Communicatiekring Arnhem bezoekt het Gelders Archief

19/03/2019 17:00 uur

Communicatiekring Arnhem bezoekt het Gelders Archief

Worstelen met privacy en auteursrechten. Bij het Gelders Archief weten ze er alles van. Het Archief is de klok rond bereikbaar. En één van de koplopers in de Nederlandse archiefwereld op het gebied van scanning on demand (op verzoek scans van archiefstukken leveren). Dat is waar de archivarissen in Arnhem sterk in willen zijn: digitaal en nog eens digitaal. Communicatiemensen kampen vaak met hun archief. Hoe gaan we om met foto’s en ander illustratiemateriaal? Welke informatie moeten we hoe en waar bewaren? Welke informatie hoeven we niet te bewaren en kunnen we vernietigen? Waar vinden we welke informatie? Algemeen directeur Fred van Kan, manager afdeling publiek Ilse Nagelkerke en communicatieadviseur Elio Pelzers van het Gelders Archief vertellen graag hoe dit kan. Maar ze geven ook aan welke worstelingen archivarissen zelf tegenkomen, zoals auteursrechten en privacyregels. Ze gaan met plezier in op de (archivistische) vragen en twijfels die leven bij communicatiemensen. Het Gelders Archief bevindt zich in een (zeker als je het vergelijkt met de eeuwigheid) stormachtige ontwikkeling. De organisatie zit midden midden in een overgangsfase van analoog naar digitaal. Digitale dienstverlening heeft nu en de komende jaren prioriteit. De archivarissen willen dat steeds meer mensen vinden wat ze zoeken via het internet en andere moderne media. Scanning on demand is daarbij een speerpunt. Vroeger was een archiefdienst het eindpunt voor veel documenten: een opslagplek voor historische stukken. Tegenwoordig willen archivarissen al aan het begin van het informatieproces staan. Openbaarheid en duurzaam beheer zijn centrale begrippen in het vak van de archivaris. Kijk maar eens op www.geldersarchief.nl Waarom archiveren? Archieven zijn onmisbaar voor het functioneren van de democratie. Organisaties leggen door middel van archieven verantwoording af en blijven erdoor functioneren. Archieven zijn erfgoed en essentieel voor het reconstrueren van ons verleden. Dit alles vraagt om een andere manier van communiceren dan pakweg twintig jaar geleden. Programma: 17.00  inloop met een hapje en een drankje 17.30  begin van het programma, inclusief een korte rondleiding door het archiefgebouw 19.00  einde van het programma Locatie: Gelders Archief, Westervoortsedijk 67-D, 6827 AT Arnhem. Bereikbaarheid: Zie link >> Foto: Gelders Archief. Arnhemse Gasfabriek, de GEWAB uit begin 20e eeuw.  

Data in tijden van fakenews – Media Villa Arnhem

26/02/2019 19:30 uur

Data in tijden van fakenews - Media Villa Arnhem

Interessante partneravond bij Media Villa Arnhem Data is overal. Blogs zijn volgeschreven, het lekt overal weg en data komt regelmatig voorbij op het journaal. Iedereen heeft er weer een ander beeld bij. Privacy, big data, conversie optimalisatie of de algoritmes van social media. Maar als je verder kijkt en wat mensen er nou echt in de dagelijkse praktijk mee doen, dan valt dat tegen. Het is ook niet makkelijk. Er zijn ontzettend veel metrics die soms ook multi interpretabel zijn. Wie moet je nou geloven? Daarom is het belangrijk dat iedereen iets beter begrijpt wat data is, hoe het goed en fout gebruikt wordt en hoe je snel kan inspringen op de veranderende wereld. Als growth marketeer bij Marketingfacts ervaarde Danny dagelijks hoeveel er geschreven wordt over (big) data, en tegelijkertijd dat het zo beperkt een eendimensionaal wordt toegepast in de praktijk door marketeers, communicatie-specialisten en ondernemers, en zo niet nog minder door studenten in het hoger beroepsonderwijs. Dat was de reden dat Danny het Basisboek Digital Analytics heeft geschreven, een toegankelijk boek data. Danny is een all-round digital marketeer met een passie voor data. Danny werkt als databeest bij Burgers’ Zoo waar hij op basis van data steeds relevanter en meer gepersonaliseerd met bezoekers communiceert. Bovendien spreekt Danny regelmatig over digital marketing en digital analytics op evenementen, en is Danny actief als docent om anderen over het onderwerp bij te brengen. Meer over DannyOosterveer: https://www.dannyoosterveer.nl https://twitter.com/DannyOosterveer https://www.linkedin.com/in/dannyoosterveer Kosten? Deelname aan Media Villa Arnhem is gratis. Koffie, thee, en bitterballen betalen wij. De rest is voor eigen rekening. Het is verplicht om je te aan te melden voor de bijeenkomst via deze meetup. We hebben plek voor max. 100 deelnemers per bijeenkomst! Meer info en (gratis) aanmelden via MEETUP >>

Workshop: Animatie, hoe pak je het aan?

18/02/2019 19:00 uur

Workshop: Animatie, hoe pak je het aan?

Animaties zijn bijzonder geschikt om ingewikkelde boodschappen helder uiteen te zetten – en ze kunnen een regelrechte hit zijn bij je doelgroep. Maar is het gebruik van een animatie altijd te verantwoorden? En hoe pak je het aan? In deze hands-on workshop van Happy Folk leren ze je wat ervoor nodig is om een animatie te maken, en hoe jij dit proces als communicatieprofessional naar een succesvol resultaat kunt leiden. Op maandag 18 februari gaan we op bezoek bij communicatie- en ontwerpbureau Happy Folk. Zhenya Starkova (Business Development) en Mark Tamea (Art Direction) gaan met leden van CKA een echte casus uitwerken tot een animatie. Meld je casus aan! Je hebt een interessant verhaal te vertellen, een instructie die je met jouw doelgroep wilt delen of een dienst die uitleg behoeft – en een animatie is het perfecte middel voor deze gelegenheid. Het enige probleem is… je weet niet hoe je moet beginnen. Stuur je verhaal naar op aan Happy Folk en zij gebruiken het als (mogelijke) casus voor de CKA-workshop. Stuur je casus in voor 11 februari! 

  • Wat is de naam van het bedrijf?
  • Wat is de missie van het bedrijf?
  • Wat is de belangrijkste doelstelling van de animatie? Omschrijf het probleem dat je met behulp van deze animatie op wilt lossen.
  • Wie is de doelgroep van de animatie?
  • Hoe wordt de animatie gebruikt?
  • Geef zoveel mogelijk achtergrondinformatie over het project, probleem en bedrijf om onze creativiteit te ontketenen.
Programma: 19:00 inloop met koffie en thee 19:30 start workshop 21:00 afsluiting met borrel Locatie: Café Verheyden (let op: voorheen is Coehoorn gecommuniceerd) Let op: Mark komt uit Engeland en spreekt alleen Engels. Hij kan wel goed Nederlands verstaan. Een deel van de workshop zal dus in het Engels gegeven worden. Casus insturen: Stuur jouw casus voor 11 februari op naar: zhenya@happy-folk.com en wie weet heb jij het begin van je eigen animatie! Bekijk wat Happy Folk allemaal nog meer doet: www.happy-folk.com

ALV + nieuwsjaarsborrel

22/01/2019 16:30 uur

ALV + nieuwsjaarsborrel

Dinsdag 22 januari 2019 staat natuurlijk al in je agenda. Nu kunnen we ook de tijd en locatie prijs geven. We beginnen om 16.30u in Cafe Verheyden en sluiten rond 18.30u de deur. We kiezen bewust voor een kort officieel gedeelte en veel tijd om met elkaar te borrelen. Veel ruimte om bij te praten, de plannen voor het nieuwe jaar te bespreken en kennis te maken dus. Locatie Cafe Verheyden Wezenstraat 6, 6811 CR Arnhem Programma 16:30 inloop met borrel 17:00 ALV met terugblik en plannen voor het nieuwe jaar 18:30 einde Meld je aan en we proosten met elkaar op het nieuwe jaar!